likepor

likepor

likepor

بهترین مدارس بین المللی ترکیه و شهریه آن ها چه مدارسی هستند ؟

اما مهاجرت سختی های خود را به همراه دارد. نگران اصلی خانواده ها، ادامه تحصیل فرزندانشان است. اینکه فرزندانشان در کشور ترکیه در چه مدارسی تحصیل خواهند کرد، هزینه و شهریه های مربوط به مدارس، محیط مدرسه، ملیت دانش آموزان و از این قبیل سوالات برای همه مهاجران پیش می آید. لذا بر این شده ایم تا مقاله ای جامع در ارتباط با مدارس بین المللی ترکیه جمع آوری نماییم.
در این مقاله توران گشت بهترین مدارس ترکیه را به شما معرفی می کند:
1. بهترین مدارس بین المللی ترکیه
2. شهریه های واقعی مدارس ترکیه
3. نحوه پرداخت شهریه
4. سیستم آموزشی موجود در مدارس ترکیه
5. ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی 2019-2020
6. آموزش و پرورش در کشور ترکیه
در چند سال اخیر به دلیل افزایش مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، نظام آموزشی این کشور بسیار پیشرفت کرده است. دولت ترکیه بخش زیادی از بودجه این کشور را به آموزش و پرورش اختصاص داده است. آنها بر این باورند که تربیت و آموزش و پرورش دانش آموزان برای پیشرفت بیشتر ترکیه لازم و ضروری است.
سیستم آموزشی در مدارس ترکیه به صورت 4+4+4 می باشد. به طور کلی دانش آموزان باید برای 12 سال آموزش ببینند. در مدارس عمومی ترکیه تحصیل برای هر 12 سال رایگان می باشد. اما در مدارس خصوصی و بین المللی باید شهریه پرداخت شود. با این حال دولت ترکیه تحصیل رایگان را برای همه قرار داده است و خانواده ها می توانند تحصیلات رایگان یا غیر رایگان را به دلخواه خود انتخاب نمایند.
از 12 سال تحصیل، 4 سال تحصیلات ابتدایی سطح اول، 4 سال تحصیلات ابتدایی سطح دوم و 4 سال آموزش متوسطه می باشد. هر کودک در ترکیه باید از 7 سالگی تحصیلات ابتدایی خود را آغاز نماید بعد از اتمام 8 سال تحصیلات ابتدایی به دانش آموزان دیپلم تحصیلات ابتدایی اعطا می گردد. بعد از این دوره دانش آموزان وارد دبیرستان می شوند. اغلب دبیرستان ها از مدارس ابتدایی جدا هستند. بعد از پایان تحصیلات متوسطه به دانش آموزان Lise Diplomasi یا دیپلم پایان دوره متوسطه داده می شود. با این دیپلم دانش آموزان می توانند در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و تحصیلات عالی خود را آغاز نمایند.
مدارس بین المللی ترکیه
مطلب گفته شده در بالا مربوط به مدارس عمومی و نظام آموزشی ترکیه بود. شرط ورود به مدارس عمومی و رایگان ترکیه، اخذ اقامت و یا شهروندی و همچنین تسلط بر زبان ترکی استانبولی می باشد. مهاجران می توانند برای ادامه تحصیل به مدارس بین المللی مراجعه نمایند. در این مدارس اغلب دانش آموزان از ملیت های مختلف هستند. همچنین بسیاری از دیپلمات ها فرزندان خود را در مدارس بین المللی ثبت نام می کنند. البته بسیاری از دانش آموزان این مدارس، ترکیه ای نیز می باشند.
نظام آموزشی در مدارس بین المللی ترکیه با یکدیگر متفاوت است. اما اغلب مدارس بر اساس سیستم آموزشی مدارس آمریکا، انگلیس و فرانسه اداره می شوند. زبان تدریس در مدارس بین المللی اغلب انگلیسی می باشد اما در برخی از مدارس زبان تدریس قابل انتخاب است. معمولا در کنار زبان انگلیسی زبان های خارجی دیگر نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.

ویژگی مدارس بین المللی ترکیه
اغلب مدارس بین المللی ترکیه تمامی استاندارد های جهانی را رعایت می کنند به همین دلیل است که در پایان دوره به دانش آموزان مدرک بین المللی اعطا می شود. دانش آموزان با این مدرک بین المللی می توانند در هر مدرسه بین المللی دیگر در کشور های دیگر به ادامه تحصیل بپردازند.
مراحل ثبت نام و پذیرش دانش آموزان در مدارس، متفاوت می باشد، هزینه تحصیل نیز بسته به امکانات و خدمات قابل ارائه در مدارس، متفاوت می باشد. اما باید بدانید تحصیل در مدارس بین المللی به طور کلی هزینه بالایی دارد. با این حال امکانات، خدمات آموزشی و کلاس های آموزشی با بهترین شکل ممکن به دانش آموزان ارائه می شود.
همچنین تعداد دانش آموزان یک کلاس بسیار کم می باشد و کلاس به صورت نیمه خصوصی برگزار می شود. در برخی از مدارس بین المللی ترکیه، دانش آموزان را بر اساس ملیت کلاس بندی می کنند تا بدین ترتیب دانش آموزان هم زبان در یک کلاس قرار بگیرند.
نظارت بر مدارس بین المللی
اما شاید برای شما سوال باشد که این مدارس توسط چه کسانی اداره می شود و تایید استاندارد های آنها بر چه کسانی است؟ آیا این مدارس تحت نظارت دولت ترکیه است؟ در پاسخ باید گفت:
CoIS (Council of International Schools) شورای مدارس بین المللی، یک انجمن غیر انتفاعی از مدارس و موسسات بین المللی هستند که وظیفه آنها، فراهم کردن علمان، خدمات و امکانات آموزشی و ارائه مدارک پایان دوره به دانش آموزان در مدارس بین المللی می باشد. این انجمن باید استاندارد های لازم در مدارس بین المللی را فراهم و بررسی و تایید کند.
انجمن (NEASC: New England Association of Schools and Colleges) نیز وظیفه نظارت بر مدارس و کالج های بین المللی که بر اساس نظام آموزشی آمریکا اداره می شوند را دارند و همچنین نظارت و تایید استاندارد های لازم مدارس بین المللی که بر اساس نظام آموزشی اروپا اداره می شوند بر عهده انجمن و شورای (ECIS: European Council of International Schools) می باشد.
معرفی بهترین مدارس بین المللی ترکیه
اگر به تازگی به ترکیه مهاجرت نموده اید، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید. مدارسی که در ادامه معرفی می شود بهترین مدارس بین المللی ترکیه هستند.
مدرسه بین المللی British International School Istanbul (BISI)
این مدرسه بین المللی بر اساس سیستم آموزشی انگلیس اداره می شود. تدریس نیز به زبان انگلیسی می باشد. مدرسه بین المللی BISI یک مجموعه کامل از پیش دبستانی، دبستان و متوسطه است. این مدرسه تمامی استاندار های جهانی لازم را دارا می باشد و توسط شورای مدارس بین المللی بریتانیا تایید شده است. از امکانات و خدمات این مدرسه به موارد زیر می توان اشاره نمود:
• برگزاری کلاس های آموزشی مختلف
• برگزاری کلاس های آموزشی ورزشی
• برگزاری کارگاه های مهارت آموزی
• مجهز به سالن های ورزشی مختلف سر باز و سر پوشیده
• آموزش ورزش و هنر های مختلف
• برگزاری اردو های ورزشی و آموزشی
• برگزاری مسابقات و اهدای جوایز ارزنده
شهریه تحصیل در این مدرسه در هر سال بسته به پایه تحصیلی و همچنین خدمات و امکانات مورد استفاده دانش آموز بین ,450 – ,525 می باشد.
آدرس:
Etiler Campus: Dilhayat Sok. No:18 Etiler, Istanbul, Turkey
Tel: 90 212 257 51 36
Fax: 90 212 257 76 28
Alkent Campus: Seher Yildizi Sok. No:33 Alkent, Istanbul, Turkey
Tel: 90 212 352 71 64
Fax: 90 212 352 71 66
Pre-school/Primary: Zekeriyaköy Mah Kilyos Cad. No: 227/1,2 Sariyer, Istanbul, Turkey
Tel: 90 212 202 70 27
Fax: 90 212 202 61 62
مدرسه بین المللی استانبول Istanbul International School
این مدرسه بین المللی در حومه شهر استانبول می باشد و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش ترکیه و همچنین دانشگاه کمبریج اداره می شود و می توان گفت مدرسه بین المللی کمبریج است و شامل پیش دبستانی، دبستان و مقطع متوسطه می باشد. که از یکدیگر جدا اما در دسترس یکدیگر هستند. دانش آموزان این مدرسه بین 3 تا 18 سال سن دارند. همچنین دانش آموزان بیش از 40 ملیت در این مدرسه درس می خوانند. شهریه تحصیل در این مدرسه بین المللی مقرون به صرفه است.
از امکانات و خدمات این مدرسه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارت آموزی
• آموزشی موسیقی و هنر های تجسمی
• مجهز به سالن همایش و سالن های بازی و ورزشی
• برگزاری کلاس های آموزشی مختلف
• برگزاری اردو های تفریحی و آموزشی

منبع : توران گشت


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۲:۲۹:۵۰ | نویسنده : admin | نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.