likepor

likepor

likepor

انواع لوله در تأسیسات و لوله کشی ساختمان

 

نوع استفاده از لوله می‌تواند تعیین کند بهترین مدل برای کار مورد نظر شما کدام لوله است؟ سعی داشته باشید از بین لوله‌هایی که استفاده می‌کنید بهترین و باکیفیت ترین آن‌ها را انتخاب کنید. بهترین لوله‌ها با بالاترین کیفیت لوله‌هایی هستند که توسط عالی‌ترین و بهترین مواد اولیه به وسیله مدرن ترین ماشین آلات به روز دنیا تولید شده باشد و با آخرین استاندارهای داخلی و خارجی منطبق باشد.

حال می‌خواهیم برای شما لوله‌های ساختمانی و لوله‌های تأسیسات را شرح دهیم. در تأسیسات ساختمان‌ها معمولاً لوله‌های متفاوتی به کار برده می‌شود که می‌توان از نظر جنس، کاربرد و نحوه اتصال به انواع مختلفی آن‌ها را تقسیم کرد. هر یک ازلوله های ساختمانی را باید در جای خود به کاربرد زیرا لوله کشی ساختمان یک بخش بسیار مهم در ساخت و ساز بنا است به همین جهت از اهمیت بالایی برخوردار است. لوله کشی ساختمان دارای انواع مختلفی بخش است که شامل موارد زیر می‌شود.

لوله کشی آب گرم و سرد
لوله کشی شوفاژ و پکیج
لوله کشی فاضلاب
لوله کشی گاز
لیستی که در بالا برای شما نام بردیم بخشی از انواع لوله ساختمان است. دقت داشته باشید مواردی که نام بردیم بخش‌های لوله کشی ساختمان است و هر یک از این لوله‌ها انواع مختلفی دارد و جنس هر لوله مناسب برای همان بخش از لوله‌کشی ساختمان است. هر لوله‌ای که در یک بخش از تأسیسات به کار می‌رود دارای مزایا و معایب مختص خود است. در ادامه برای شما توضیحات بیشتری در رابطه با لوله کشی ساختمان و انواع لوله در تأسیسات ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

بهترین لوله‌ها با بالاترین کیفیت لوله‌هایی هستند که توسط عالی‌ترین و بهترین مواد اولیه به وسیله مدرن‌ترین ماشین‌آلات به روز دنیا تولید شده باشد و با آخرین استاندارهای داخلی و خارجی منطبق باشد. در ادامه بحث به بررسی انواع لوله در بخش ساختمانی و تأسیسات می‌پردازیم.

انواع لوله‌های ساختمانی کدام‌اند؟
منظور از انواع لوله کشی ساختمان در این بخش انواع بخش‌های تأسیساتی ساختمان است که از لوله‌کشی‌های متفاوت استفاده می‌کند. در هر بخش از ساختمان از لوله‌های مخصوصی که مطابق با جنس مورد نیاز همان بخش باشد استفاده می‌شود.
لوله کشی شوفاژ و پکیج:
جهت لوله کشی شوفاژ و پکیج حتماً از لوله‌های پلاستیکی استفاده کنید.
دقت داشته باشید نکته مهم استفاده از لوله پلاستیکی برای شوفاژ و پکیج را هیچ‌گاه فراموش نکنید.
به علت فشار بالای آب و همچنین گرمای زیاد ممکن است لوله فلزی دچار آسیب‌هایی هم چون خوردگی و زنگ زدگی شود.
همچنین توصیه ما برای شما این است که شیر رادیاتورهای فولادی خود را از نوع درجه بندی که روی آن تعبیه شده است نیز استفاده کنید. به این علت که در مواقعی که هوای اتاق سرد یا گرم می‌شود از روی آن به راحتی درجه حرارت مورد نظر را تنظیم کنید.
نکته بعدی که باید در لوله کشی ساختمان به آن دقت کنید این است که حتماً جهت رادیاتورهایی که دارای پره‌های زیاد و سنگین‌تر هستند (وزن زیاد رادیاتور و آب درون آن) از بست های رادیاتور با فاصله‌های کمتر و تعداد بیشتری استفاده کنید.
لوله کشی آب گرم و سرد
همان طور که می‌دانید در ساختمان‌های بزرگ‌تر و چند واحدی که امروزه در شهرها به وفور دیده می‌شود، معمولاً در لوله کشی ساختمان یک یا چند مسیر جهت بالا رفتن لوله ساختمانی آب در نظر گرفته می‌شود.
هر یک از لوله‌های بالارونده باید در ابتدای مسیر خود دارای یک شیر فلکه قطع دستی باشند.

منبع:kilid.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۹:۵۴ | نویسنده : admin | نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.