likepor

likepor

likepor

اولین خودرو با طراحی ایرانی رونمایی شد

مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام‌آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مکانیک و طراحی هستند افزود: این خودرو، یک اتومبیل سدان در کلاس «C» است که در طراحی آن راحتی خانوارها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی‌سی بر روی آن وجود دارد.

هم‌چنین خشایار نظریان مدیر مسوول هفته‌نامه دنیای‌خودرو نیز در این باره می گوید : هدف اصلی از طراحی و ساخت این خودرو، این بود که یادآوری شود اگر ایران در زمینه تولید و صادرات خودروهای ملی هنوز از مزیت نسبی برخوردار نیست اما در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش طراحی خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی همچنین ‌با ارائه پیشنهاد تأسیس مرکزی به نام «ایران‌دیزاین» از سوی بخش سیاست‌گذاری صنعت خودروی کشور خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز از طرفی می‌توان به طور متمرکز نسبت به شناسایی و ارتقای سطح طراحان داخلی اقدام کرد و از سوی دیگر می‌توان هر سال با ساخت و رونمایی از حداقل یک خودروی کانسپت در سطح استانداردهای جهانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور حضور پیدا کرد و توانمندی‌های بخش طراحی صنعت خودروی ایران را به نمایش گذاشت.

به گزارش بازار خبر ، همچنین مهندس احمد عالیفر، مدیرعامل شرکت تولیدی «دنتوس تهران» نیز که از حامیان اصلی این پروژه بوده، در این زمینه گفت: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.

به گفته مهندس عالیفر، «پیتون» خودرویی منحصربه‌فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهاردر خانوادگی سگمنت «C» است و می‌توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.

وی یادآور شد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت‌های خودروسازی جهان بالای 150 هزار دلار هزینه دارد و این در حالی است که خودرو با استفاده از امکانات موجود در کشور تنها با هزینه‌ای در حدود یکصد میلیون تومان طراحی و ساخته شده است.

منبع : https://www.yjc.ir


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۹:۵۶ | نویسنده : admin | نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.